Geoffrey Rush defamation appeal: Daily Telegraph drops claim judge displayed bias

The Sydney newspapers parent company is appealing against the federal courts ruling that it defamed Rush, and the decision to award the actor $2.9m The Daily Telegraph has dramatically dropped its claim that the judge who awarded Geoffrey Rush $2.9m in damages after a series of defamatory articles about the Oscar-winning actor displayed an attitude of bias during the trial. On Monday the Daily Telegraph through its parent company, Nationwide News, began its appeal against federal court justice Michael Wigneys ruling that the Rupert Murdoch-owned newspaper had Rush is due to receive $2.9m, including $1.97m in special damages based on past and future lost earnings the largest defamation payout to a single person in Australia. The Daily Telegraph is appealing …